Grila jocului este un patrat de noua pe noua casute, subdivizat in tot atatea patrate identice, numite regiuni (vedeti figura). Regula jocului este simpla: fiecare rand, coloana sau regiune nu trebuie sa contina decat o data cifrele de la unu la noua. Formulat altfel, fiecare ansamblu trebuie sa contina cifrele de la unu la noua o singura data.
Cifrele nu sunt folosite decat prin conventie, relatiile aritmetice intre ele nefiind de nici un folos. Orice ansamblu de simboluri distincte: litere, forme, culori, pot fi folosite fara a se modifica regulile jocului. Dell Magazine, primul care a publicat grile, a folosit cifre in publicatiile sale. Dinpotriva, Scramblets, de la Penny Press, si Sudoku Word, de Knight Features Syndicate, folosesc amandoua litere.
Interesul jocului ramane in simplicitatea regulilor sale si in complexitatea solutiilor sale. Grilele publicate au de obicei un nivel de dificultate indicativ. Editorul poate sa si indice un timp de rezolvare probabil. Cu atat ca, in general, grilele continand mai multe cifre preumplute sunt mai usoare, inversul nu este sistematic adevarat. Dificultatea veritabila a jocului ramane totusi in dificultatea de a gasi suita exacta a cifrelor ramase.
Acest joc a inspirat deja mai multe versiuni electronice care aduc un interes diferit rezolvarii grilelor Sudoku. Forma sa in grila si folosirea lui jucausa il aduc mai aproape de alte jocuri publicate in ziare, ca si careurile si problemele de sah.
Profesorii recomanda practica la Sudoku ca un antrenament la gandirea logica. Nivelul de dificultate poate in acest caz sa fie adaptat publicului.